Setmana del 25al 29 de maig - LA TERRA ENS PARLA!

Hola a tots i totes!!!

Vinga va, que ja canviem de fase!! 👏👏👏👏👏 Però amb prudència, eh! 😷

Aquesta setmana us faig una proposta d'observació i anàlisi del nostre entorn, penseu en quines coses, lentament, han anat canviant durants aquestes setmanes de confinament.

Us recordo que cal seguir les instruccions de les tasques, mirar els enllaços que afegim i tenir cura de la presentació. Gràcies! 😀

✅La data límit d'entrega és divendres 29 de maig.

Comencem:


Què hi fan unes vaques a la platja?

La setmana santa del 2020 s’ha publicat aquesta fotografia a les xarxes socials. En una situació normal aquesta platja estaria plena de turistes fent vacances, però no hi són perquè degut a la pandèmia de la Covid-19, s’ha decretat confinament i tothom ha d’estar a casa.
Durant aquests dies de confinament alguns animals han tornat a ocupar els hàbitats dels quals han estat expulsats pels humans. És una oportunitat per reflexionar i fer propostes que permetin compartir el territori amb la resta d’animals que l’habiten.


I el d’un cabirol a la ciutat de Girona.




O bé un flamenc passejant per la platja del Miracle de Tarragona. 

TASCA 1: Investiga el teu entorn:

-Hi ha animals que s’estan comportant de formes diferents?
-Les plantes que ens envolten están com sempre? Notes alguna diferència?

Ho farem en dues parts:

1. Primer de tot… m'informo:
Petit tast de notícies sobre alguns dels canvis que s’estan produint:

  • Els ocells están canviant la manera de cantar durant el confinament.



  • El confinament transforma les ciutats en un oasi per als animals



2. Ara busco alguna noticia sobre animals o plantes del meu entorn que durant aquest confinament hagin canviat el seu comportament.

  • Explica la notícia o notícies que hagis trobat sobre el teu poble


TASCA 2: Què puc fer?

1. Primer de tot… m'informo:

  • Iniciatives que ja estiguin funcionant:

A Catalunya hi ha diverses iniciatives per preservar o custodiar la riquesa ambiental
d’un determinat indret perquè tenen un valor ambiental destacable o que el puguin tenir en un futur.

L’entitat “Paisatgesvius” és un exemple. Proposa el compromís a custodiar un espai natural, o una partd’aquest. Pot ser la llera d’un riu, un parc del barri, una bassa, un bosc, una platja, etc. 
·       Clica l’enllaç per tenir informació:

Una altra iniciativa és el “ProjecteNius” que té l'objectiu de recollir informació sobre la nidificació dels ocells de Catalunya.
·         Clica l’enllaç per tenir informació:



2. Ara ja faig les meves propostes!!

Per a fer-les podries utilitzar el següent guió:

1. Nom de la proposta.
2. En quin indret o territori la situo?
3. A quins animals protegiria o beneficiaria?
4. Què necessitarem?
5. Com ho farem?
6. Amb qui col·laborarem o demanarem ajuda?

-Alguns exemples de propostes poden ser: augmentar les zones verdes, posar nius i
menjadores per a ocells, fer un hotel d’insectes, netejar les lleres dels rius i
rierols, apadrinar una part d’unespai natural per netejar-ho i conservar-ho, etc.

Comprovo si:
He identificat i descrit les modificacions que s’han produït en el paisatge del
meu territori proper.
He fet diverses propostes per facilitar la convivència entre els humans i la
resta d'animals que habiten el meu entorn proper.
Són propostes viables, o sigui, que es poden realitzar a curt o llarg termini.
He analitzat els avantatges i els inconvenients, si en tenen, de cadascuna de
les propostes.
He utilitzat diverses fonts d'informació i he comprovat si són fiables.

TASCA 3: Feines de treball autònom
Us torno a deixar unes feinetes de matemàtiques per anar repassant i aprenent: Euros i nombres decimals. 💪

Editorial Queralt

AUTOAVALUACIÓ:







Comentaris

  1. L'animal pot ser de un altre entorn i pais

    ResponElimina
    Respostes
    1. Havia pensat de l'entorn proper, perquè potser és on més hem vist aquests canvis, però si vols parlar d'un animal d'un altre entorn, endavant!
      M.

      Elimina

Publica un comentari a l'entrada