Setmana del 20 al 24 d'abril - Un Sant Jordi diferent!

Hola a totes i tots! Aquesta setmana és Sant Jordi i tot i que no anem a l'escola ni podem sortir al carrer, cal celebrar aquesta diada. 📚🌹🐉

Us deixo unes feinetes relacionades amb la festa!! Recordeu posar el vostre nom i número de tasca a cadascuna, organitzeu-vos per fer-les com millor us vagi.


Important!!! 👀

✅La data límit d'entrega és divendres dia 24 d'abril.

✅Les tasques me les heu d'enviar només a aquest correu electrònic: monicaosuna@escolabonavista.cat

✅Me les podeu enviar en diferents formats: fotografies de les feines si les feu en paper o  en words si les feu amb l'ordinador. També m'heu d'enviar el vídeo de la tasca final.

✅Poseu el vostre nom i el número d'activitat a totes les tasques.


Ànim mags i magues, ho fareu genial!!!!

Comencem 😊

Tasca 1. Sant Jordi, quin personatge!

Realitza una entrevista entre els dos personatges principals de la llegenda de Sant Jordi. La princesa serà l’entrevistadora i Sant Jordi l’entrevistat.

Què necessito?
Cercar informació sobre Sant Jordi i la princesa
Preparar el qüestionari. Fes bones preguntes. Sant Jordi ha viscut 1000 aventures, pot ser un personatge molt interessant!
Llapis i paper, colors, etc.
Un ordinador, mòbil, tauleta, portàtil…

Puc consultar

Curiositats de Sant Jordi

Com ho puc fer?

Pensa què pot ser interessant de la vida de Sant Jordi a nenes i  nens de la teva edat.
Pots demanar ajuda a algú de casa que representi a Sant Jordi per poder fer-li l’entrevista.
Pots gravar lentrevista amb el mòbil o pots fer-la a través d’una vídeo conferència.
També pots editar un diari de paper amb l’entrevista  a Sant Jordi.

Com ho puc compartir?
Obtindràs una bona entrevista de la qual pots decidir el format, escrit o visual, per mostrar-la.

Quan la tinguis, me l’envies per correu electrònic.


Reflexiono i comprovo si…
He parlat amb claredat i naturalitat.
He saludat abans de començar i m’he acomiadat al finalitzar.
He fet una petita introducció sobre la persona a entrevistar.
He fet preguntes d’àmbits. diferents de la vida de Sant Jordi.
He començat per les preguntes més senzilles.
Si he utilitzat un mitjà digital, he mirat a la càmera.
He deixat a Sant Jordi temps per pensar les respostes.


Tasca 2. Els cavallers medievals i les roses

Per investigar una mica

·         Els cavallers medievals:
  
L’armadura que portaven els cavallers era tant un símbol de la seva classe social i es seu estatus com una peça fonamental per la seva protecció.
La vostra tasca serà investigar una mica sobre com era aquesta armadura, de quin material estava feta, com se la treien i se la posaven i tot allò que pugueu trobar investigant per la xarxa.
Endreceu bé la informació, redacteu-la de forma clara i no us descuideu de fer un bon dibuix amb les parts més característiques de la mateixa.

·         Les roses :

Un dels elements principals de la diada de Sant Jordi són les roses: Feu una mica de cerca d’on ve aquesta tradició de fer servir la rosa per aquesta diada.
Afegiu la informació trobada al text anterior, i tindreu una feina d’investigació molt completa


Tasca 3. Un programa de festa! 🎉

Imagineu que aquest any formeu part del grup de festers i festeres del vostre carrer i una de les tasques és preparar el programa de festa de la diada de Sant Jordi.
Ja fa dies que parleu amb els diferents participants: els autors i escriptors de la població, els il·lustradors, els músics, el grup d’animadors, l’Ajuntament... cadascú portarà les seves propostes i us han passat un llistat amb la durada de cada activitat i dels espais que podeu fer servir. Atenció!!! Les heu d’encabir totes i distribuir-les per diferents espais de la zona perquè no coincideixin.

Espais: Plaça de dalt, gimnàs municipal, carrer gran, casal de joventut, parc de la font i porxada del mercat.

Participants:
-          Pere Major, autor. Signatura de llibres. 120 minuts.
       Necessitarà un espai ampli, una taula i cadires.

-          Els astronautes i el drac, grup de música. Concert. 150 minuts.
 Necessitaran  espai gran i espaiós amb tarima i electricitat.

-          Little Star, animadors infantils. 3 hores.
 Necessitarà espai gran i punt d’aigua.

-          Anna Tor, escriptora. Taller de poesia. 90 minuts.
 Necessitarà  taulells, cadires i projector. Els assistents hauran de portar-se el material d’escriptura.

-          Maria Rius i Josep Mars, il·lustradors. Taller d’il·lustració. 1h i mitja.
 Necessitaran taulells, cadires, projector, llapis, gomes, colors i retoladors.

-          Matarín Pelegrín, cuentacuentos infantil. Narració de contes. 60 minuts.
 Necessitarà un espai ampli però no gaire gran.

-          Botifarrada popular. 3 hores. Inici a les 14h.
 Espai ampli, taules o taulells, cadires. Preu tiquet 6€, cal reservar abans trucant al telèfon de  l’Ajuntament.

-          Venda de llibres i roses. Tot el dia de les 10h a les 19h.

Ànim, que dijous és Sant Jordi!!!

Si voleu fer una ullada a un programa de festes, aquí teniu alguns enllaços per fer-vos una idea.








Reflexiono i comprovo si…
He inclòs totes les activitats.
He calculat el temps que necessita cada activitat.
He distribuït les activitats durant el dia perquè no coincideixin.
He repartit les activitats en els diferents espais de la manera més adient.
El programa és clar i atractiu.
He inserit o afegit imatges.


Tasca 4. 23 de abril, más allá de la leyenda 📜


Dos plumas notables

Dos de los escritores más importantes de todos los tiempos, Cervantes y Shakespeare, murieron el mismo día y mismo año, pero en distinta fecha ¿¡Cómo es posible eso?!

Miguel de Cervantes y Saavedra, escritor de El ingenioso hidalgo Don Quijote de la Mancha, nació en España el 29 de septiembre de 1547 y murió el 22 de abril de 1616.

William Shakespeare, que escribió Romeo y Julieta además de muchas otras obras de teatro, nació en Inglaterra el 26 de abril de 1564 y murió el 24 de abril de 1616.

Ambos fallecieron el mismo día, pero ¿cómo? si uno murió el 22 de abril y el otro el 23 de abril!!! Pues resulta que en aquel tiempo, en Inglaterra se usaba el antiguo calendario juliano (el de los romanos) en cambio, en España ya se había adoptado el actual calendario gregoriano.

Ahora, completa el cuadro. Para entrar clica encima.



Tasca 5. Punt de llibre

I com no podia ser d'una altra manera per Sant Jordi, us proposem que feu a casa el vostre punt de llibre personalitzat. Pot ser per a vosaltres, pels vostres familiars, el podeu fer sols, acompanyats, fent el pi...
Feu servir diferents materials que tingueu per casa o també podeu dissenyar-lo amb el programa Paint o qualsevol altre programa o aplicació que tingueu a l'ordinador o tauleta.




Autoavaluació

Per acabar, us deixo el quadre d'autoavaluació, tant important perquè analitzeu la vostra tasca.




Ànims i bona feina!!!!

Comentaris

  1. hola Mònica cuantes preguntes son en la tasca 1

    ResponElimina
    Respostes
    1. Bona tarda! Doncs les que volgueu, però per fer-vos una idea entre 7 i 10 per exemple!
      Petons
      Mònica

      Elimina
  2. Hola mònica , que es un programa festal ?

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada