La feina d'aquesta setmana tracta sobre el valor de Compartir 👐
A continuació trobareu les tasques numerades perquè us aneu organitzant durant la setmana i les aneu fent al vostre ritme.
Important!!! 👀
✅La data límit d'entrega és diumenge dia 19 d'abril.
✅Les tasques me les heu d'enviar només a aquest correu electrònic: monicaosuna@escolabonavista.cat
✅Me les podeu enviar en diferents formats: fotografies de les feines si les feu en paper o en words si les feu amb l'ordinador. També m'heu d'enviar el vídeo de la tasca final.
✅Poseu el vostre nom i el número d'activitat a totes les tasques.
Ànim mags i magues, ho fareu genial!!!!
Comencem 😊
Tasca 1. Mireu aquest vídeo, reflexioneu, responeu i raoneu les següents preguntes per escrit:
Tasca 2. Llegiu atentament el següent conte i contesteu les preguntes:
Hi havia una vegada un preciós hort sobre el qual s’aixecava un frondós arbre. Tots dos donaven a aquell lloc un aspecte preciós i eren l’orgull del seu amo. El que no sabia ningú era que les verdures de l’hort i l’arbre es portaven fatal. Les verdures no suportaven que l’ombra de l’arbre els deixés la llum justa per créixer, i l’arbre estava fart que les verdures es beguessin gairebé tota l’aigua abans d’arribar-hi, deixant-li la justa per viure.
Tasca.3 Feu un mural
Imagineu que treballeu d'ajudants en una ludoteca a les tardes, amb infants de 5 a 6 anys. Cada cop que els nens i nenes han de compartir les joguines es barallen perquè no volen deixar-les.
Redacteu unes 5 normes que ajudin a aquests infants a compartir les joguines.
Ho podeu fer en un full o en un word. Utilitzeu lletres diferents, colors variats, inseriu o poseu dibuixos, imatges... Recordeu que les normes han de ser clares i senzilles.
Tasca 4. Graveu un video de 20-30 segons 📹 explicant:
Farem un recull amb els vídeos que envieu, poseu-vos ben guap@s
Tasca 5. Autoavaluació
Ompliu la següent taula d'autoavaluació. Veureu que té quatre apartats i us heu de valorar amb les següents puntuacions numèriques:
Al final, jo també ompliré un altre quadre com aquest, on posaré la nota global i les observacions sobre els vostres resultats.
👉Clica en la imatge i t'adreçarà a una graella en word, on podràs posar la puntuació.
Si ho fas en un full a mà, ho pots escriure com en aquest exemple:
-Elaboració de les preguntes: 1,5
-Utilització de les TIC i Internet: 1
-Elaboració del póster: 2
-El video: 1,5
-Presentació de les tasques: 1,5
-Valoració global: 7,5(la suma de tots)
Us desitjo molt bona feina!
Mònica
A continuació trobareu les tasques numerades perquè us aneu organitzant durant la setmana i les aneu fent al vostre ritme.
Important!!! 👀
✅La data límit d'entrega és diumenge dia 19 d'abril.
✅Les tasques me les heu d'enviar només a aquest correu electrònic: monicaosuna@escolabonavista.cat
✅Me les podeu enviar en diferents formats: fotografies de les feines si les feu en paper o en words si les feu amb l'ordinador. També m'heu d'enviar el vídeo de la tasca final.
✅Poseu el vostre nom i el número d'activitat a totes les tasques.
Ànim mags i magues, ho fareu genial!!!!
Comencem 😊
COMPARTIR
Tasca 1. Mireu aquest vídeo, reflexioneu, responeu i raoneu les següents preguntes per escrit:
. A les nenes i els nens els costa compartir? Per què?
. Compartir és millor que discutir?
. Compartir és millor que competir?
. És millor compartir els sentiments?
. Rep més qui dóna, que qui rep?
. El gust del pa compartit és diferent?
L'arbre i les verdures
Hi havia una vegada un preciós hort sobre el qual s’aixecava un frondós arbre. Tots dos donaven a aquell lloc un aspecte preciós i eren l’orgull del seu amo. El que no sabia ningú era que les verdures de l’hort i l’arbre es portaven fatal. Les verdures no suportaven que l’ombra de l’arbre els deixés la llum justa per créixer, i l’arbre estava fart que les verdures es beguessin gairebé tota l’aigua abans d’arribar-hi, deixant-li la justa per viure.
La situació va arribar a tal extrem, que les verdures es van afartar i van decidir absorbir tota l’aigua per assecar l’arbre, llavors l’arbre va respondre deixant de donar ombra perquè el sol directe de tot el dia ressecara les fulles. En molt poc temps, les verdures estaven esquifides, i l’arbre començava a tenir les branques seques.
Cap d’ells comptava que el granger, veient que tota l’horta s’havia fet malbé, decidís deixar de regar. I llavors tant les verdures com l’arbre van saber el que era la set de veritat i estar destinats a assecar-se.
Allò no semblava tenir solució, però una de les verdures, un petit carbassó, va comprendre la situació i va decidir canviar-la. I tot i la poca aigua i la calor, va fer tot el que va poder per créixer, créixer i créixer... I va aconseguir fer-se tan gran, que el granger va tornar a regar l’hort, pensant en presentar aquell gran carbassó a algun concurs.
D’aquesta manera les verdures i l’arbre es van adonar que era millor ajudar-se que enfrontar-se, i que havien d’aprendre a viure amb el que els tocava, fent el millor possible.
Així que junts van decidir col·laborar amb l’ombra i l’aigua justa per donar les millors verdures, i el seu premi va venir després, ja que el granger va dedicar al seu hort i el seu arbre les millors atencions, regant i abonant-los millor que a cap altre.
👉Ara contesteu les següents preguntes en un full o en un word.
.Per què no compartien l’aigua l’arbre i les verdures?
.Com és que el carbassó es va fer tan gran?
.De quina manera penseu que van compartir l’aigua?
.Són necessaris els adobs en els horts? Per què?
.Expliqueu una situació on heu hagut de compartir alguna cosa?
.És el mateix compartir que ser generós?
.És bo dir als nens petits que no comparteixin les coses que són seves?
.Cal demanar permís per agafar alguna cosa que no és vostra? Per què?
.S’han de respectar les coses que us deixen? Per què?
.Què feu si algú no us deixa alguna cosa que li heu demanat?
.Compartiu coses a Internet? Quines?
.Compartir amb els demés proporciona benestar? Per què?
Mireu els següents enllaços per saber més sobre què vol dir "Compartir"
Tasca.3 Feu un mural
Imagineu que treballeu d'ajudants en una ludoteca a les tardes, amb infants de 5 a 6 anys. Cada cop que els nens i nenes han de compartir les joguines es barallen perquè no volen deixar-les.
Redacteu unes 5 normes que ajudin a aquests infants a compartir les joguines.
Ho podeu fer en un full o en un word. Utilitzeu lletres diferents, colors variats, inseriu o poseu dibuixos, imatges... Recordeu que les normes han de ser clares i senzilles.
Què és per a tu compartir?
Tasca 5. Autoavaluació
Ompliu la següent taula d'autoavaluació. Veureu que té quatre apartats i us heu de valorar amb les següents puntuacions numèriques:
Incomplet = 0 punts Just = 1 punt Bé = 1,5 punts Excel·lent = 2 punts
Al final, jo també ompliré un altre quadre com aquest, on posaré la nota global i les observacions sobre els vostres resultats.
Cliqueu a la imatge per accedir-hi a la taula
👉Clica en la imatge i t'adreçarà a una graella en word, on podràs posar la puntuació.
Si ho fas en un full a mà, ho pots escriure com en aquest exemple:
-Elaboració de les preguntes: 1,5
-Utilització de les TIC i Internet: 1
-Elaboració del póster: 2
-El video: 1,5
-Presentació de les tasques: 1,5
-Valoració global: 7,5(la suma de tots)
Us desitjo molt bona feina!
Mònica
A on ho tenim que envies el video?
ResponEliminaHola Martí, el vídeo també me l'heu d'enviar a l'adreça de correu monicaosuna@escolabonavista.cat. Recordeu que no sigui més llarg de 20/30 segons. Un petó.
EliminaHola Mónica, sóc el Marc Lopez. No et puc enviar el vídea per mail perquè no ens deixa. Com tu enviem?
ResponEliminaEspero que estigueu tots molt bé. Petons
Ja el tinc, gràcies Marc!
EliminaHOLA MONICA , NO ENTIENDO MUY BIEN LA AUTOVALUACIÓN.
ResponEliminaHola Karla! De cada aspecte que hi ha a la primera columna (elaboració de les preguntes, uso de'internet, elaboració del mural, ...) has de posar-te una nota del 0 al 2 al final de la fila. Cada nota té un significat (0-Incomplet, 1-just, 1'5-bé, 2-excel·lent) Es tracta de que valoris la teva tasca en les diferents activitats perquè puguis ser conscient de tot allò que has fet bé i d'aquelles coses que cal millorar.
EliminaUn petó ben fort.
Hola Monica bon dia , gracias
ResponElimina